پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226784
چربي شکم را با اين 15خوراکي شگفت انگيز آب کنيد
تاریخ انتشار : 1395/08/03 08:38:26
نمایش : 1056
براي آب کردن چربي شکم آن چه مي خوريد نيز نقش بسياري مهم ايفا مي کند.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار،  آب کردن چربي شکم روياي بسياري از آدم ها است که از اين معضل رنج مي کشند. وقتي سعي مي کنيد چربي شکم تان را آب کنيد و شکم تخت و بدون چربي داشته باشيد، تمرينات بالاتنه و ورزش هاي شديد شکمي تاثير زيادي دارد، اما آن چه مي خوريد نيز نقش بسياري مهم ايفا مي کند.
 
علاوه بر نوشيدن آب کافي، خوردن محصولات تازه و چربي هاي سالم، و اجتناب از خوراکي هاي چاق کننده ي بدنام (مثل الکل، نوشابه، و قند)، بعضي خوراکي ها به طور ويژه براي رفع چربي شکم شما خوب هستند.
 
کري گانز، متخصص ثبت شده ي تغذيه، مشاور تغذيه در نيويورک سيتي، و نويسنده ي تغيير کوچک در تغذيه، مي گويد "اگر مي خواهيد شکمي تخت تر داشته باشيد، خوراکي هايي از قبيل ميوه و سبزيجات آبدار را انتخاب کنيد که به کاهش نفخ معده و چربي شکم کمک مي کنند.”
 
براي آب کردن چربي شکم سالم ترين راه استفاده از طبيعت به ويژه خوراکي هاي طبيع است. ۱۵ خوراکي زير کمک مي کنند با کاهش نفخ، افزايش سوخت و ساز، و رساندن مواد مغذي مهم به بدن تان که به کاهش وزن کمک مي کند، دور کمرتان را باريک نگه داريد.
 
خيار
 
گانز مي گويد خيار به لطف آنتي اکسيدان فلاونوئيد کوئرستين (که ورم را کاهش مي دهد) و محتواي آب به ميزان ۹۶ درصد "قطعا مي تواند به پيشگيري از ورم کمک کند و چربي شکم را آب کند.”. هم چنين اين صيفي ترد بي نهايت کاربرد دارد: آن را در سالاد بخوريد، در ماست بريزيد، يا برش هاي خيار را با حمص خانگي بخوريد.
 
عدس
 
عدس، و ديگر دانه هايي که درون غلاف رشد مي کنند مانند نخود، لوبيا سفيد و نخودفرنگي به عنوان اعضاي ابرمغذي خانواده ي حبوبات، سرشار از پروتئين و فيبر است، که احساس سيري را افزايش مي دهد. هم چنين اين حبوبات منبع خوبي براي آهن هستند؛ اين مهم است چون پژوهش ها نشان داده است کمبود مواد معدني مي تواند سوخت و ساز شما را کند کند و چربي شکم را زياد کند.
 
سينتيا ساس، کارشناس ارشد بهداشت و سلامت عمومي، متخصص ثبت شده ي تغذيه، و نويسنده ي بخش تغذيه در وب گاه هلث، مي گويد "کمي عدس به سالادها اضافه کنيد يا آن را به جاي غلات کامل مانند برنج قهوه اي مصرف کنيد. هم چنين عدس به همراه مقدار زيادي سبزيجات براي يک وعده پروتئين بدون چربي فوق العاده است.”
 
موز
 
هوس تنقلات عصرگاهي کرده ايد؟ شايد موز بهترين انتخاب تان باشد. موز علاوه بر پتاسيم سرشار از نشاسته ي مقاوم است، يک کربوهيدرات مقاوم که بدن به کندي آن را هضم مي کند و مدت بيش تري شما را سير نگه مي دارد. هم چنين نشاسته ي مقاوم کبد را تشويق مي کند به حالت چربي سوزي دربيايد و سوخت و سازتان را تقويت کند و چربي شکم را آب کند.
 
حتي خبرهاي خوب بيش تر براي شکم تان وجود دارد، گانز مي گويد: "ممکن است موز با تنظيم ميزان نمک از احتباس مايعات در بدن پيشگيري کند و خطر نفخ را کاهش دهد.”
 
رازيانه
 
اين گياه دارويي ابدي فوايدي مهم براي شکم تان دارد. استفني ميدلبرگ، متخصص ثبت شده ي تغذيه، و بنيان گذار مرکز بهداشت و سلامت ميدلبرگ نيوتريشن در نيويورک سيتي مي گويد: "رازيانه قرن ها است که براي بهبود هضم، تسکين اسپاسم هاي شکمي، و کاهش نفخ چربي شکم استفاده مي شود.”
 
شما مي توانيد رازيانه را به صورت خام يا پخته بخوريد (براي امتحان آن را روي پيتزا بپاشيد يا سوپ گوجه فرنگي و رازيانه درست کنيد). دانه هاي رازيانه نيز خواص کوچک کنندگي شکم دارند: آن لوئيس گيتلمن، داراي مدرک دکتري، قبلا در مصاحبه اي توصيه کرده است دمنوش رازيانه بنوشيد تا قبل از اين که اتفاق مهمي بيفتد نفخ معده تان را از بين ببريد.
 
پاپايا
 
براي اين که عاشق اين ميوه ي خوش رنگ استوايي باشيم، که منبعي غني براي ويتامين هاي A، C، E، و فولات است، دلايل زيادي وجود دارد. هم چنين پاپايا حاوي آنزيم هايي به نام پاپايين است، که به دستگاه گوارش کمک مي کند خوراکي هاي ديرهضم را بشکند، و در نهايت از تورم و نفخ و دفع چربي شکم جلوگيري مي کند.
 
گانز مي گويد علاوه بر خوردن پاپايا به صورت کامل و تازه، "مصرف آن در اسموتي، سالادها، يا به صورت کبابي با چند قطره روغن زيتون فوق العاده است.”
 
غلات کامل
 
شايد رژيم هاي فاقد گلوتن مرسوم باشند، اما کربوهيدرات ها دشمن شما نيستند (مگر اين که ابتلاي شما به بيماري سلياک يا عدم تحمل گلوتن تشخيص داده شده باشد). در واقع کربوهيدرات هاي غلات کامل واقعا به شما کمک مي کند لاغر بمانيد و در آب کردن چربي شکم موفق باشيد. غلات کامل منبعي فوق العاده براي فيبر سيرکننده است، که به هضم کمک مي کند و سيري را افزايش مي دهد. پژوهشگران اخيرا طي پژوهشي پي بردند زناني که مرتب غلات کامل مصرف مي کنند ۴۹ درصد کم تر با خطر افزايش وزن چشمگير به مرور زمان مواجه هستند.
 
ساس توضيح مي دهد: "غلات کامل درمقايسه با غلات تصفيه شده براي تنظيم قند خون و ميزان انسولين مفيدتر است.” او توصيه مي کند روزتان را با بلغور جو دو سر آغاز کنيد، ذرت بوداده ي ساده را به عنوان تنقلات بخوريد (بله اين يک غله ي کامل است! )، و به جاي برنج، کوينولا يا برنج قهوه اي را انتخاب کنيد.
 
فلفل قرمز
 
خوراکي هاي تند مانند فلفل قرمز سوخت و ساز را فعال مي کنند، و شايد کمک تان کنند به اهداف سالم خوردن خود پايبند باشيد. بر اساس پژوهشي که در ۲۰۱۱ در دانشگاه پوردو انجام شد، ممکن است کپسايسين (ماده ي فعالي که حرارت فلفل ناشي از آن است) براي جلوگيري از افزايش وزن مفيد باشد و به آب کردن چربي شکم کمک کند. پژوهشگران پي بردند شرکت کنندگاني که خوراکي هاي سرشار از کپسايسين مي خوردند کم تر هوس خورکي هاي چرب، شور، و شيرين مي کردند، هم چنين در کل کم تر فکرشان درگير خوراکي بود.
 
ساس مي گويد براي بهره مندي از خواص چربي سوزي فلفل قرمز، "آن را به املت، سالادها، خوراکي هاي سرخ کردني اضافه کنيد، يا حتي خودش را گاز بزنيد.”
 
مارچوبه
 
شما مي دانيد که مارچوبه سرشار از آنتي اکسيدان است و حتي شايد به عنوان محرک جنسي عمل کند. اما آيا مي دانستيد مي تواند به داشتن شکمي کوچک هم کمک کند و مي تواند در آب کردن چربي شکم مفيد باشد؟ اين سبزي بهاري فراسالم منبع خوبي براي فيبر محلول و غيرمحلول است، که بدن تان به آهستگي آن را هضم مي کند – و شما را در بين وعده هاي غذايي براي مدت طولاني تري سير نگه مي دارد. و ميدلبرگ توضيح مي دهد به عنوان يک ادرار آور طبيعي، "مارچوبه به دفع آب و مواد زائد کمک مي کند تا ناراحتي و نفخ را کاهش دهد.”
 
او مي افزايد مارچوبه حاوي پروبيوتيک نيز هست، که "به عنوان سوخت براي باکتري هاي سالم روده عمل مي کند.”
 
ماست
 
ماست هم مانند مارچوبه براي روده تان فوق العاده است: اين خوراکي حاوي پروبيوتيک هاي مفيد است، که به تنظيم باکتري ميکروفلورا و جلوگيري از نفخ کمک مي کند. هم چنين ممکن است خوردن ماست، به لطف ۱۷ گرم پروتئين که در هر وعده مصرف دارد (اين تقريبا ۳ برابر بيش تر از پروتئين تخم مرغ است! )، احساس سيري را افزايش مي دهد.
 
گانز مي گويد: "آن را به اسموتي صبحگاهي تان اضافه کنيد، در دستور پخت ديپ مورد علاقه تان به کار ببريد، يا براي تنقلات بعد از ظهر از ماست و توت فرتگي لذت ببريد.”
 
زنجبيل
 
اگر تا به حال هنگام بيماري يک ليوان نوشيدني زنجبيل نوشيده باشيد، مي دانيد که اين نوشيدني براي تسکين ناراحتي معده معجزه مي کند. هم چنين ثابت شده است ريشه ي آن نيز براي کوچک نگه داشتن شکم خوب است و به آب کردن چربي شکم کمک مي کند. گانز توضيح مي دهد به لطف ترکيباتي که به حرکت خوراکي ها در مجراي دستگاه گوارش کمک مي کنند، "قرن ها است که به عنوان يک درمان طبيعي براي از بين بردن نفخ استفاده مي شود.” هم چنين ممکن است زنجبيل به کنترل وزن کمک کند. پژوهشگران دانشگاه کلمبيا طي پژوهشي پي بردند آن دسته از شرکت کنندگان که نوشيدني داغ زنجبيل نوشيده بودند، بعد از وعده هاي غذايي بيش تر احساس سيري مي کردند.
 
او مي گويد: "روشي آسان براي گنجاندن زنجبيل در رژيم غذايي تان اين است که با نصف قاشق چاي خوري پودر زنجبيل يا زنجيل تازه ي رنده شده و يک فنجان آب داغ، دمنوش زنجبيل درست کنيد.”
 
دمنوش نعنا و بابونه
 
بعد از يک شام سنگين احساس پري و سنگيني مي کنيد؟ با دم کردن يک فنجان دمنوش داغ نعنا يا بابونه به بهبود معده تان کمک کنيد. هر دو نوع دمنوش عضلات دستگاه گوارش تان را تسکين مي دهند، هضم را آسان مي کنند و به بدن تان کمک مي کنند گاز معده را از بين ببرند.
 
ساس مي گويد: "دمنوش نعنا مي تواند به کاهش نفخ کمک کند، که سبب مي شود شکم تان ظاهري تخت تر داشته باشد. و شايد بابونه به بهبود خواب کمک کند – و خواب بسيار کم با چربي شکم در ارتباط است.”
 
آووکادو
 
ترديد نکنيد. آووکادو را در ساندويچ تست، پاستا، کيک شکلاتي، پودينگ يا حتي نان موز بريزيد- شکم تان از شما تشکر خواهدکرد. اين ابرميوه (بله از لحاظ فني يک ميوه است) حاوي ۲ گرم فيبر سيرکننده و ۴ گرم چربي تک اشباع است که براي قلب مفيد است و مي تواند به کم کردن وزن کمک کند. اخيرا پژوهشگران در پژوهشي پي بردند آدم هايي که مرتب آووکادو مي خورند نسبت به کساني که نمي خورند دور کمر کم تري دارند و بنابراين آواکادو مي تواند به آب کردن چربي شکم کمک کند.
 
و آووکادو علاوه بر کوچک نگه داشتن شکم، ممکن است براي روده نيز مفيد باشد. ميدلبرگ توضيح مي دهد: "چربي هاي سالم مانند چربي آووکادو براي سلامت روده ضروري است، چون معده را پوشش مي دهد و هضم آسان را ممکن مي سازد. هم چنين اين ميوه جذب مواد مغذي ديگر و آنتي اکسيدان ها را در بدن افزايش مي دهد.”
 
شکلات تلخ
 
اگر به شيريني علاقه داريد دلگرم شويد: همه ي شکلات ها ممنوع نيستند. ميدلبرگ توضيح مي دهد: "شکلات تلخ باکيفيت (هر شکلاتي با کاکائوي بالاي ۶۵ درصد) واقعا برايتان خيلي خوب است.” شکلات تلخ هم مانند آووکادو حاوي اسيدهاي چرب تک اشباع است، که ممکن است به تسريع سوخت و ساز کمک کند. پژوهشي در دانشگاه کاليفرنيا، سان ديگو نشان داده است بزرگسالاني که بيش تر شکلات تلخ بيش تر مصرف مي کنند، نسبت به کساني که زياد شکلات نمي خورند شاخص توده ي بدني کم تري داشتند.
 
فقط مراقب ميزان مصرف تان باشيد: ميدلبرگ توصيه مي کند براي اين که در هنگام مصرف ميزان کالري را کنترل کنيد، تکه اي به اندازه ي "بسته ي نخ دندان” بخوريد.
 
بادام
 
براي تنقلات بي ضرر سراغ يک مشت بادام برويد. اين مغز مانند شکلات تلخ و آووکادو حاوي اسيد چرب تک اشباع است، که ممکن است به بدن کمک کند چربي شکم بسوزاند و با گرسنگي مقابله کند. اخيرا پژوهشي در مجله ي بين المللي چاقي مفرط نشان داده است آدم هايي که به عنوان بخشي از رژيم غذايي کم کالري يک وعده بادام مي خورند، در مقايسه با کساني که رژيمي مشابه دارند اما به جاي بادام تنقلات با کربوهيدرات بالا مي خورند، در آب کردن چربي شکم موفق ترند و وزن بيش تري کم مي کنند.
 
چاي سبز
 
اين نوشيدني سنتي سرشار از آنتي اکسيدان هايي است که براي مبارزه با ورم، افزايش انرژي و چربي سوزي مفيد است و قطعا به آب کردن چربي شکم کمک مي کند. و علم مکررا چاي سبز را با کاهش وزن در ارتباط دانسته است: مثلا يک پژوهش نشان داده است نوشيدن ۵ فنجان در روز به آدم ها کمک مي کند ۲ برابر بيش تر وزن کم کنند، که به طور در بخش مياني بدن مشهود است. در پژوهشي ديگر پژوهشگران کساني را رژيم گرفته بودند بررسي کردند و مطمئن شدند کساني که چاي سبز مي نوشند نسبت به کساني که نمي نوشند وزن بيش تري کم کردند.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html